Diagon-Alley.dk || Leksikon || Profeten || Alt om filmene || Fan Fiction || Forum Reglerne || Trivia Reglerne || Log Ind
Forum // Bøgerne // Bøgerne Generelt // En brist?
Side 1
En brist?

harry-fan 06.11.2008 - 17:50
Hey.

Vi ved jo alle at Voldemort før Harry Potter 1 ikke kunne slå Harry ijhæl pga. Lilys beskyttelse ikke sant? Jeg sad forleden og tænkte på.....

1, man må da gå ud fra at en hver mor ville sætte sig imellem Voldemort og sit barn ikke?

2, hvis den ofring gjorde at Voldemort ikke kunne røre Harry, burte den så ikke have gjordt det samme for en masse andre mennesker?

OG HERMED: ville det IKKE være noget særligt ved Harrys tilfælde?

Hvad synes i?

"men sanheden er at han kan bevæge sig hurdiger end severus Snape konfronteret med shampoo når det virkelig gælder" Fred eller Gerogs om Voldemort i "Pottervagten" Harry Potter og Dødsregialerne

Vico 09.11.2008 - 21:34
At man skal lade være med at tænke for meget over tingene, så kan de blive dårlige.

When the lights are far, I will be your shining star <3
Got blueblue eyes!
I'm only asking for his constant, undivided attention. It's not that hard to give!

Mentos 09.11.2008 - 21:49
Synes heller ikke, man skal bruge mere tid på sådan nogle spekulationer; serien er afsluttet

Thanks a lot for coming out tonight! Thank you, thank you, thank you, thank you! Tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak!
-- BILLIE JOE, GREEN DAY (Forum, Danmark)

Pernille 09.11.2008 - 21:52
Jeg tror sagtens det kan fungere.
Jeg er sikker på, at hvis Voldemort var gået efter Alice og Frank, så var det også sket med Neville.
Men det er ikke sikkert at alle ville gøre det. Og i nogle tilfælde ville de måske ikke nå det, så nej, vel egentlig ikke.

-Læs Kronhjorten, så er du retti sød :)

KLIK HER FOR EN PARODI PÅ MARY SUE

Zuper-ZtarBang 09.11.2008 - 23:36
Jeg gider ikke til at sidde og skrive det samme som alle de andre... Så jeg erklærer mig bare enig med Pernille og Vico (og så selvfølgelig også da de jo havde samme meninger )

Today, i was laying in my bed watching the stars and wondering.. where the fuck is the ceiling.

DracoDraco 10.11.2008 - 07:45
Det virker jo kun, hvis moderen rent faktisk når at stille sig imellem, den virker, og det er sjældent, Voldemort giver mødrene chancen.
Du må også tænke på, at de fleste, han slog ihjel, rent faktisk var voksne, og det er sjældent, deres mor lige er i nærheden til at stille sig imellem...

Mentos> Man kan da godt spekulere over ting, selvom de er afsluttede.

,___,
(O,O)
/)__)
“”
Saa skrid du Dag, som aldrig mere
Mit Øje her i Tiden skal se
Kom, vidunderlige Nat, begrav mig i din Skygge
Jeg vælger Uglen til min Følgesvend
Som Tegnet for min Lykke

Zeta 10.11.2008 - 16:26
Nu skal du tænke på at det ikke er alle der ved hvorfor Harry overlevede Voldemort. Det er ikke lige alle der ved at det var pga. hans mors kærlighed, og derfor synes folk det er særligt. De ved nemlig ikke hvorfor Harry overlevede, de tror måske at han har specielle kræfter. Det er derfor alle synes det er specielt. Og desuden kan andre forældre være blevet forhindret i at stille sig mellem sit barn og Voldemort. Og så er det nok også ret sjældent at Voldemort vil slå så små børn ihjel..

Vi er alle bare krummer i livets store kagedåse.
Undtagen mig - jeg er en sprød chokolade-marengs.

Padfoot 10.11.2008 - 16:39
Ja, små børn er nok som regelt ikke en trussel for Voldemort. Det er jo kun pga. profetien han gik efter Harry.
Nok har han slået forældre ihje før til små børn, men måske ikke gidet tage så af ungen dernæst.
Men det essentielle ved Harrys var vel også at Lily havde chancen for at at vælge. Hun behøvede jo ikke at dø. Det er nok ikke alle der har haft denne chance. Og dermed tror jeg ikke det handler så mig om man har stillet sig rent fysisk op for mr. Voldemort eller ej.

"Selvfølgelig var han lidt af et fæhoved. Vi var alle sammen fæhoveder. Måske ikke så meget Hugtand her."

Længe leve Slytherin

Chibi 10.11.2008 - 20:55
Jeg er meget enig med Padfoot - Alle mødre ville jo redde deres barn (!!) men det er jo ikke alle der får chancen.
Desuden (som alle andre har sagt) er det jo ret eceptionelt (naarh, staves?!) at han gik efter at barn - de plejer ikke at være den store trussel for ham.
Som alle andre har sagt ... xD

I just don't care if it's real - that won't change how it feels!

Luna Avril 03.04.2009 - 12:21
Ja, men oveni er Harry så en ekstremt god troldmand, ik'?
Og Lily var en ekstremt god heks!
Så, tror, det var p.g.a. begges stærke magi, at Harry kunne overleve - det var nok ikke sket med en "almindelig" magiker!

"Som en klog mand engang sagde:
Man kan ikke køre bil, mens ens emhættte er på 4!"

-En eller anden ukendt tosse, der spammede forummet til på goSupermodel.dk(Men han var altså sjov! xD)
(Okay, ved godt, jeg har mærkelig humor! xD)

Angel of Dreams 03.04.2009 - 13:48
Jeg vil mene at den store forskel er at Lily rent faktisk FIK muligheden for at leve. Alle de andre gange har Voldemort dræbt HELE familien, så selvom moren kastede sig mellem sit barn og Voldemort, så ofrede hun i princippet ikke sit eget liv... hun ville have været død alligevel. Men Lily fik muligheden for at leve, og derfor gjorde det hende i stand til uselvisk at ofre sit liv for Harry.

Så faktisk er det højst sandsynligt Snapes skyld at Harry overlevede - hvis han ikke havde tryglet Voldemort om at skåne hende, havde han højst sandsynligt bare dræbt hende.. og så ville Voldemort have vundet

You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.

Pernille 03.04.2009 - 16:04
Angel > Hvis Snape nogensinde har tænkt på det, så må han da godt nok have været endnu mere bitter;
Neej, se, den person jeg elskede mest i hele verden døde, og ikke nok med det, jeg får også en Wannabe-James med i købet?! Og det er min egen skyld! Hvor er jeg glad nu!

Jeg regner med at han vidste det. Og det må bare være så svært.
Jeg har altid tænkt, at han bare var ked af, at Lily døde, og at hendes søn lignede James, men ikke nok med det, som en trøst for at Lily døde, bliver Harry tilbage, idet Lily dør for ham. Sikke dog en ringe trøst, set fra Snapes synspunkt

Sandberg 03.04.2009 - 16:13
Well, Snape var en mega idiot og en kujon indtil Lily døde.
Det var først efter Lilys død, at Snape træder i karakter og udvikler sig til den fantastiske person, som han jo viser sig at være.

Så for min skyld er det fint, at Snape måtte lide under, at han var en idiot som ung.
Det må vi andre også nu og da.
Han var så bare en mega idiot og måtte derfor lide lidt ekstra. Glimrende.
Man lærer jo som bekendt af sine fejl, men det betyder ikke nødvendigvis, at fejlene glemmes.

Gud er stor.
Sandberg er stor.
Dermed må Sandberg være Gud.

Chamilia Black 03.04.2009 - 16:38
Jeg synes nu det var synd for ham, han skulle lide så meget...

It becomes darker & darker in my mind
'til it has totally conquered me
Soon I'll never be able to wake up
cause I'll be in love with the darkness
I dont want any help
dont want anyone's pity
dont want anyone's hands
I dont want to wake up
Anymore

Pernille 03.04.2009 - 20:10
Cham > Helt enig. Men nu synes jeg også at det er synd for folk, uanset hvor forfærdelige mennesker de nu engang er

miss hermione 28.07.2010 - 09:00
For at svare på de første spørgsmål:

1. Du skal tænke på, at Voldemorts herkomst ikke er udsprunget af kærlighed, som mange andres, og han har aldrig haft en mor eller en far, der har elsket eller tænkt på ham, og han kan derfor ikke sætte sig sympatisk ind i en moder-rolle og han kan derfor heller ikke se, hvorfor Lily skulle ofre sig selv for Harry. Naturligvis går vi ud fra, at det ville være enhver mors selvfølgelige offer, men det gør Voldemort ikke.

2. Det er ikke alle, der har haft chancen til at ofre sig for nogen. Ej heller har de haft nogen at ofre sig for, fordi, som mange herinde har gjort klart, så har Voldemort aldrig set nogen trussel i mindreårige troldmænd eller hekse. Det vra kun på grund af profetien, og siden han valgte Harry, er Harry et enestående tilfælde. Masser af børn har sikkert vokset op forældreløse på Voldemorts bekostning (se bare på Teddy Lupin og ''halvt-om-halvt'' Neville Longbottom), og alle har brændende ønsket Voldemort død og borte, ligesom Harry. Men Harry Potter var været mærket som Voldemorts ligemand siden han var et år gammel, og har derfor kræfter til at besejre Voldemort. Ikke kærligheden, for den har alle de andre i deres hjerter, men den viden, det forspring han har. Dérfor er Harry et specielt tilfælde.

Mefistofeles: Det er mødrene!
Faust:(opskræmt) Mødre!?
-Goethes ''Faust''-

DracoDraco 29.07.2010 - 09:56
Pernille> Jeg tror ikke nødvendigvis, Snape var så bitter igen over, at Harry overlevede. I starten, måske, men jeg tror også, han med tiden indså, at det var det, Lily ønskede. Han må have vidst, at Harry var det vigtigste i verden for Lily, og det er vel også derfor, han beskytter ham igennem hele serien - for Lilys skyld. Jeg er overbevist om, at en lille del af ham elskede Harry, blot fordi han var Lilys søn. Og samtidig hadet ham, fordi han mindede om James. Jeg tror snarere, at det er det, der har været hans problem; den splittelse mellem at hade ham og føle en tæt tilknytning til ham.

,___,
(O,O)
/)__)
“”
Saa skrid du Dag, som aldrig mere
Mit Øje her i Tiden skal se
Kom, vidunderlige Nat, begrav mig i din Skygge
Jeg vælger Uglen til min Følgesvend
Som Tegnet for min Lykke

Alexia 01.08.2010 - 10:20
Jeg er enig med de fleste af jer, især Chamilla, for Snape elskede jo Lily og var pisse sur på James fordi han havde mobbet ham og endda tog hans pige fra ham, altså hvis jeg var en dreng og det skete for mig så ville jeg da også blive pæn sur.
Så det jeg tror er sket er at Snape er blevet vanvittig af jalousi og vrede over James at han sluttede sig til Dødsgardisterne, men da han fandt ud af hvad Voldemort ville gøre, altså dræbe Potter'ne, så bad han Voldemort om at skåne Lily (ligesom i andre skriver). Det gjorde så at Lily kunne få lov til at ofre sig, selvom Voldemort flere gange sagde at hun skulle flytte sig, men hun gjorde det ikke. Lily fik valget mange gange, men valgte at blive stående. Men Lily døde, Harry overlevede. Snape bliver ked af det og finder ud af at Voldemort er den dumme mand, så han flygter hen til Dumbledore og søger hjælp der. End of Story.
Det er det jeg tror.

'Out greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall'
- Confucius

'If you want to be happy, be.'
- Leo Tolstoy

'In three words I can sum up what I've learned about life; It goes on.'

miss hermione 01.08.2010 - 16:13
Alexia- At Snape sluttede sig til den mørke side har intet med James Potter at gøre: Severus Snape var svag indtil den dag Lily Evans blev myrdet, og han har hele hans liv gennemgået både modstand og ydmygelse. Snape blev Dødsgardist fordi at Nott, Mulciber og Avery var de eneste, han kunne forholde sig til udover Lily, men da Lily desværre ikke kunne tolerere Snapes valg i livet, sprang han over, hvor gærdet er lavest og forfaldt til de eneste mennesker, han kunne relatere til: Fortabte drenge, som ham selv. At James og Sirius mobbede den stakkels fyr gennem hele hans skolegang resulterede blot i, at Snape havde en selvfølgelig bitterhed tilovers for Harry, samtidig med, at Harry i så høj grad minder om sin mor, at det sikkert ikke er til at holde ud. Jeg føler lidt med Severus Snape på det punkt...
-Og så er det allerede, da Voldy beslutter sig for at skille sig af med Lily, at Snape bliver Dumbledores mand. Ikke efter Harry er født. Tror ikke, at en så egoistisk mand som Snape ville ofre noget for nogen, hvis ikke der var en chance for, at Lily overlevede.

Mefistofeles: Det er mødrene!
Faust:(opskræmt) Mødre!?
-Goethes ''Faust''-

Side 1

Brugere: 1197
Fordelt: 1081 (90.3%)
Emner: 2319
PB Sendt: 50025

Online på forum; 24 timer: (23)
AllisonGrey, Eika McArin, Jharn, michelle granger, miss hermione, Pernille,

Elektra James, h p jeanette, Hikairi, Tara, Vico, xMilissa,

Akasha, Alminde.., Egania, Gabrielle Delacour, Lucy Malfoy Nox, Mekko, Missayla, Rosie,

Chamilia Black, Earny Oakland, Kath,